Linnstråkigaliv

2012-02-06
17:33:40

Melodifestivalen 2012, min recension!

                             Bild lånad från google..

Jupppp :) Jag har då tänkt att börja med en grej, som gårtill så att efter varje deltävlig o.sv så
recenserar jag om hur JAG tyckte om bidragen :)

1. Sean Banan– "Sean Den Förste Banan"
Okej, även fast det var en aning oserriöst (inte för att man förväntade sig nåt annat) och den inte har nåt vidare budskap,och även fast det inte är nåt som jag tycker borde få presentera sverige i ESC så måste jag säga att jag ändån gillar den lite :p Den får mig att vilja dansa och den fastnar i huvet, om den passar in i melodifestivalen därimot är jag osäker på ;) 

2. Abalone Dots – "På väg"
Ja.. jag tyckte dom var duktiga på att spela och det var fin stämmsång men jag tror inte riktigt det räcker, jag har redan glömt hur låten gick vilket kanske inte är väldens bästa tecken..men visst dom är ju talangfulla o.sv men det räcker nog inte för ECS.


3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak,This Is Just The Beginnig"
Ja vad ska man säga, förra året va ju betyyyyyydligt BÄTTRE! Jag har redan glömt hur låten han tävlade med i år gick men oh my god från förra året är inga problem..oh my god oh my god it's a wonderful surprise I'm in love I'm in love and i cannot get enough!! ;)  Hehe, men på melodifestivalens sida på svt.se så såg jag att han sagt "dom fattade nog inte riktigt grejjen" om att han kom sist, vilket jag tror stämmer, vi fattade inte The Moniker, du får vara mer tydlig! ;)

4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
Afrodite vare ja... jo men jag känner att dom har lixom haft sin tid, då när dom sjöng: so never let i go never stop til you know we'll be reaching for to tonight... det ver deras tid, det var bra då,nu är det lix lite försent känns det som. MEN jag kommer ihåg lite hur låten gick (xD) och den var ju inte såå dålig, men dom har haft sin melodifestivalen tid redan, så ah.. men det var ju ändån lite kul att se dom göra comeback igen ;) Så det var kanske rätt bra att dom var med ändå ;) Men det var bra att dom kom så långt som dom gjorde, det räckte lixom där ;)

5. Dead by April – "Mystery"
Ja, jag har ju aldrig riktigt förstått mig på deras typ av musik så jag ska väll inte säga så mycket om det, men refrängen var rätt bra.. c:

 6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
Wb Agnes... haha men hennes kläder påminnde kanske lite väl mycket om Agnes kläder som hon hade när hon tävlade i melodifestivalen 2009 ;) Ang låten så va det väll inte det bästa jag hört men den var ju inte såå dålig, hon borde iaf kommit till "andra omgången" (den när 5 går vidare och så ska man rösta igen, menar inte andrachansen) tkr jag..

7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"
Ja.. vad ska man säga... jag tror jag är lite rädd för honom.. låten.. nja den platsar kanske inte riktigt i melodifestivalen enligt mig...

8. Loreen – "Euphoria"
WOHOOO! Haha nejmen jag tyckte helt klart att Loreen var bäst i deltävling 1, det var helt rätt att hon gick till final! Det ända jag är lite kritisk till är dansen xD Men visst det var väl lite annorlunda ;) Men ah låten var bra ivilketfall! :) 

Sammanfattning: 
Tja jag tyckte inte att deltävling ett var så jätte jätte wow bra.. jag hoppas att dom andra blir bättre men om jag skulle utse en vinnare i deltävling ett så blir det: 

LOREEEEEEN! :D
Haha tyckte bilden var så sööt kolla in boken hon håller i " bli av med din oro" naw ;) 
(bild lånad från svts melodifestivalen sida)

 

Kommentarer:
#1: Jessie

Fin blogg

2012-02-06 @ 17:57:47

kommer aldrig ikapp dig lilla bitch ;*

hon tackar :)

jätte fin blogg btw :)

2012-02-06 @ 21:29:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kommer du hit ofta? ;D
Mailadress:  
Bloggadress:  
Och vad har du för ruuligt att säga?:D :